CV - Luisa de Heer

Lees voor
Titel, voor- en achternaam:Luisa de Heer, MA
E-mailadres:ldeheer@nsdsk.nl
Functie bij de NSDSK:Junior onderzoeker
Opleiding:

Bachelor Logopedie

Master Meertaligheid & Taalverwerving

Speerpunten:Taalontwikkeling, taalontwikkelingsstoornissen

 

Wetenschappelijke publicaties

  • Duinmeijer, I., Geurts, L., van Dijke, I., Scheffer, A., Spit, S. & de Heer, L. (2024) Training morphosyntactic skills in Dutch preschoolers with (presumed) Developmental Language Disorder: A novel group-based intervention. International Journal of Language & Communication Disorders, 59, 2580–2604. https://doi.org/10.1111/1460-6984.13102

 

Publicaties in vakbladen

 

Presentaties
  • Zoons, M., Van Barreveld, M., de Goffau, L. & de Heer, L. (2024) Masterclass TOS 0-5; Navigeren door TOS: school, professional en onderzoek. Partners in Verstaan, 29 november, Apeldoorn

  • Bruinsma, G. & de Heer, L. (2024). Samenwerken: Communicatieve Taaltherapie en de morfosyntaxis van peuters en kleuters met TOS. Partners in Verstaan, 28 november, Apeldoorn.

  • Knepflé, M. & de Heer, L. (2024). Taalstimulering Thuis: hoe willen ouders de oudercursus? Partners in Verstaan, 28 november, Apeldoorn.

  • Zwitserlood, R., Scheffer, A., de Heer, L., Duinmeijer, I., Bruinsma, G. & Gerrits, E. (2024). Morphosyntactic difficulties in young children with DLD: milestones, measurement and interventions. IASCL, 15-19 juli, Praag, Tsjechië.

  • De Heer, L. & Duinmeijer, I. (2024). Wat werkt voor peuters met TOS? Deelkracht Kennisfestival, 5 juni, Arnhem.

  • Knepflé, M. & de Heer, L. (2024). Taalstimulering Thuis: hoe willen ouders de oudercursus? Deelkracht Kennisfestival, 5 juni, Arnhem.

  • De Heer, L. & Duinmeijer, I. (2024). De Schoolreis: een digitale routekaart om ouders van kinderen met TOS te begeleiden in de overgang van behandelgroep naar school. Deelkracht Kennisfestival, 5 juni, Arnhem.

  • De Heer, L. (2024). Wat werkt? Werkzame elementen in de behandelgroepen voor peuters met (een vermoeden van) TOS. Taalstaal, 17 mei, Nieuwegein.

  • De Heer, L. & Keydeniers, D. (2024). De Schoolreis: de overgang van behandelgroep naar school voor kinderen met TOS. TOS-centraal congres, 2 februari, Apeldoorn.

  • Van Dijke, I., Duinmeijer, I., De Heer, L., Geurts, L. & Scheffer, A. (2023). Training morphosyntactic skills in preschoolers with DLD. TOK-dag, 10 november, Utrecht

  • Van Dijke, I., Duinmeijer, I., De Heer, L., Geurts, L. & Scheffer, A. (2023). Training morphosyntactic skills in preschoolers with DLD. International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, 4-7 juli, Salzburg.

  • De Heer, L. & Van Dijke, I. (2023). ZINspelen: Grammaticale interventie en training voor de behandelgroepen TOS. Partners in verstaan, 21 april, Hilversum

  • Geurts, L. & De Heer, L. (2023). Wat werkt voor peuters met TOS? Partners in verstaan, 21 april, Hilversum

  • Duinmeijer, I. & De Heer, L. (2023). Soepele basisschoolstart voor kinderen met TOS. Partners in verstaan, 21 april, Hilversum

  • Scheper, A. & De Heer, L. (2022). Wat werkt?! Werkzame elementen 0-5 jaar. Deelkracht Kennisfestival, 1 juni, Arnhem

 

Producten

 

Contact

 

NSDSK Algemeen

    020-5745945

    nsdsk@nsdsk.nl

   Lutmastraat 167
1073 GX Amsterdam

 

Audiologisch Centrum
Holland Noord

    072-5141050

    achn@nsdsk.nl

   De Vliegerstraat 1a
1816 KD Alkmaar

 

 

Spraaktaalcentrum
Amsterdam Noord

   020-5745920

   stan@nsdsk.nl

   Noordeinde 124B
1121 AL Landsmeer

 

 

Volg ons op